• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 18.00
  • Telefon509-598-145
  • E-mailkontakt@fczawiercie.pl

Profity z turystyki medycznej.

Turystyka medyczna w naszym kraju jest coraz mocniejszą branżą. Przynosi to wiele korzyści, zarówno dla specjalistów jak i samych podróżujących pacjentów.

Turystyka medyczna Przede wszystkim szpitale, przychodnie i kliniki są coraz lepiej wyposażone i zorganizowane, funkcjonują już na arenie międzynarodowym. Polska może nie jest jeszcze światowym liderem, ale komfort i warunki w jakich pacjenci mogą już teraz przebywać, są na naprawdę wysokim poziomie. Baza hotelowa jest coraz lepsza, sprzęt do dyspozycji lekarzy to już klasa światowa, także rozwój infrastruktury drogowej idzie w coraz lepszym kierunku. Polska stoi przed wielką szansą, aby turystyka medyczna stała się nasza najsilniejszą branżą i najlepsza reklamą naszego kraju. Zagraniczni pacjenci przyjeżdżają do nas na zabiegi stomatologiczne, okulistyczne, dermatologiczne, kardiologiczne, z chirurgi plastycznej oraz na rehabilitację. Szpitale i kliniki blisko granicy zachodniej, są najczęściej odwiedzane przez Niemców i Anglików, natomiast pacjenci ze Skandynawii najczęściej przyjeżdżają do miejscowości nadmorskich.

Szacunkowo podaje się, że polski rynek usług medycznych może zwiększać się o 10-12 procent rocznie. Jednak by do tego dojść, powinno się poprzeć całość turystyki medycznej mocnymi działaniami promocyjnymi, ponieważ konkurencja nie śpi- również inne kraje widzą w tym szansę rozwoju i sporego zarobku. Wcześniej podobnie zaczęły działać kraje azjatyckie, takie jak Indie, Tajlandia, gdzie przybywało bardzo wielu turystów w celach leczniczych. Są dla nas świetnym przykładem działania i rozwoju w strefie międzynarodowej. Odpowiednio przeprowadzona kampania promująca nasze województwa, może doprowadzić do sytuacji, że staniemy się liderem branży turystyki medycznej w Europie. Dzięki unijnym pieniądzom, w wielu regionach Polski prowadzi się programy reklamujące zalety i atuty poszczególnych miejscowości, mające na celu sprowadzenie zagranicznych turystów. Promocja ma na celu również uświadomienie polskim przedsiębiorcom jak ważna jest odpowiednia oferta usług, przygotowana profesjonalnie, przejrzyście, z myślą o zagranicznych pacjentach.

Aneta Zając

Lekarz ortopeda, Wrocław